براي راه اندازي يك سايت بر روي اينترنت چقدر بايد هزينه كنيم؟

ٌٌٌٌٌٌWelcome

تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

سياري از شركت ها، موسسات و افراد مي خواهند حضوري الكترونيكي بر روي اينترنت داشته باشند تا از اين طريق محصول يا خدمات خود را بازاريابي كنند و بفروش برسانند. همه آنها مي خواهند بدانند كه اين كار چقدر برايشان هزينه دارد. نويسنده قصد دارد در اين مقاله نگاهي اجمالي داشته باشد به فهرستي از مهمترين هزينه ها ...


آنچه مسلم است اين است كه ورود به گرداب گسترده گيتي از همان لحظه و ثانيه اول خرج دارد و اجازه دهيد يك بار ديگر براي شما بگويم كه منظور من از گرداب گسترده گيتي صرفاً اينترنت يا وب گسترده نيست. شما از همان زماني كه از تلفن هاي سلولي خودتان استفاده كرديد، از همان زماني كه براي دريافت تصاوير تلويزيون هاي ماهواره اي، آنتن و دستگاه Setup Box رسيور خودتان را خريداري و نصب كرديد، از همان زماني كه كامپيوتري خريديد و برايش نرم افزار هاي مختلفي نصب كرديد، از همان زمان، وارد گرداب شده ايد و همه ي شما بخوبي مي دانيد كه از همان زمان بايستي خرج مي كرديد. پرداخت پول به فروشنده تنها بخشي از اين پروسه ورود به گرداب گسترده گيتي است. زمان پارامتر ديگري است كه بايد براي يادگيري و آموختن مداوم و تمرين و در عين حال به سرعت آموخته ها را به افرادي كه بيرون از گرداب هستند - براي بقاي خود و ديگران - آموزش دادن صرف شود.

فن آوري اطلاعات و ارتباطات صرفاً برخورداري از تجهيزات و استفاده از آنها نيست. بسياري از مردم فكر مي كنند كه با داشتن يك كامپيوتر (روميزي يا همراه) و يك مودم و خط تلفن، يك تلفن (روميزي يا همراه) و تجهيزات و نرم افزار هاي لازم و غيره به استفاده از آخرين فن آوري هاي اطلاعات دست يافته اند كه چنين نيست. داشتن اين تجهيزات و نرم افزار ها و حتي اتصال به اينترنت و يا داشتن يك سايت وب بر روي شبكه جهاني به معناي دستيابي به فن آوري اطلاعات نيست. واقعيت اين است كه در قرن حاضر، تنها چيزي حدود 10 درصد از نوع بشر توانسته است به فن آوري اطلاعات به معناي واقعي دست يابد. دستيابي و استفاده واقعي از آخرين و مدرن ترين فن آوري ها چه در زمينه اطلاعات و چه در رابطه با ارتباطات بايستي موجب افزايش بهره وري در سازمان يا شركت مورد نظر و پرسنل مرتبط با آن شود. فن آوريهاي مدرن و انتخاب بهترين آنها در رابطه با اطلاعات و ارتباطات بايستي ارتباطات درون و برون سازماني را سهل تر و سريعتر كند. اخبار و رويداد ها را به موقع برساند و تحويل دهد و باعث انقلابي در محيط هاي كاري و حتي در خانه ها و در كانون هاي خانواده شود. در كنار تجهيزات و نرم افزار ها و سخت افزار ها، شناسايي نياز و آموزش افراد از امور اصلي و حياتي در رابطه با استفاده واقعي از فن آوري اطلاعات است. بنابر اين شركت ها و موسسات و سازمانها و حتي افراد بايستي براي برخورداري از مزايا و استفاده جدي از فن آوري اطالاعات و ارتباطات خود يك طرح اساسي داشته باشند. ناهماهنگي در پيش بردن امور، آفتي است كه گريبان شركت ها يا گرفته است و يا اينكه بزودي خواهد گرفت. از همين روست كه معتقدم تا شركت ها و سازمانها و افراد بيايند از فن آوري هاي نوين بدرستي و مطابق با طرح استفاده كنند بايستي هزينههايش را نيز بپردازند. در شركت ها و سازمانهايي كه كاغذ بازي وجود دارد، صدها و هزاران كامپيوتر متصل به اينترنت نمي تواند بهره وري پرسنل و سازمان را بالا ببرد. تا زماني كه پرسنل براي استفاده صحيح از فن آوري و اطلاعات آموزش نديده باشند، داشتن يك سايت وب روي اينترنت مسلماً نمي تواند فروش را افزايش دهد. بنابر اين كليه امور جاري شركت يا سازمان از اتوماسيون امور مالي، بازاريابي و فروش گرفته تا اتوماسيون مديريت در هر يك از اجزاي پروژه بايستي همگام با تكنولوژي نوين باشد. اين امور، همه و همه هزينه دارد و مهمترين هزينه اي كه بايد پرداخت شود، وقت و زمان است براي آموزش حرفه اي پرسنل در اجراي سريع و دقيق وظايف محوله.

مسلماً براي راه اندازي يك سايت وب بايستي خرج كرد و هزينه هايي را پرداخت. اين روزها، كمتر كسي براي شما كاري را به رايگان انجام مي دهد و تسهيلاتي را به رايگان در اختيارتان قرار مي دهد، اگر هم بدهد مطمئن باشيد كه در مقابل انجام آن از شما انتظار دارد كه به همان ميزان لطفي در حق اش بكنيد: حمايت مادي يا معنوي.

براي راه اندازي يك سايت وب روي اينترنت، اولين هزينه هاي ابتدايي شايد همان پرداخت سالانه ثبت آدرس يا Domain، ميزباني يا hosting سايت، طراحي و نگهداري و مديريت سالانه سايت باشد و چنانچه بخواهيد طرحي از تجارت الكترونيك را بر روي اينترنت داشته باشيد لازم است كه براي انجام امور مالي و دريافت ها و پرداخت ها از تسهيلات Merchant Account Provider و تبليغات و نرم افزار هاي ويژه اي نيز استفاده كنيد.

يك نكته بسيار مهم اين است كه موفقيت يك سايت اينترنتي چيزي نيست كه يك شبه به دست آيد. شايد لازم باشد با توجه به مخاطبين هدف خود، استراتژي هاي مختلفي پياده سازي، طراحي و اجرا كنيد و اين خود زمان مي برد. فضاي مجازي در تغيير و تحولي دائمي است و شما - به هر عنوان يا در هر سمتي كه هستيد - بايستي زماني را براي يادگيري كنار بگذاريد و حتي براي آن هزينه كنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

آخرین مطالب

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 52339
بازدید دیروز : 39156
بازدید هفته : 52339
بازدید ماه : 4217523
بازدید کل : 1582414217
تعداد مطالب : 405
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 523